Członkowie Fotoklubu Náchod są przedstawicielami różnych pokoleń, mają różne wykształcenie, nie zawsze fotograficzne, mają różne zawody, a co najważniejsze, mają różne style własnej pracy fotograficznej. Niemniej jednak kontynuują działalność fotografów amatorów, którzy założyli "Klub Fotografów Amatorów" w 1924 roku w Náchodzie, nadal utrzymują działalność klubu fotograficznego, organizują wystawy krajowe i zagraniczne, publikują i, co najważniejsze, nadal kochają fotografię.
Jana Čížková (ur. 1976)
Oprócz klasycznej fotografii, Jana koncentruje się na historycznych technikach fotograficznych i fotografii eksperymentalnej. Na tę wystawę przygotowała wybór fotograficznych "struktur", czyli zdjęć wykonanych bez użycia aparatu. "Strukáže" Jany Čížkovej znajdują się na granicy fotografii artystycznej i malarstwa. Ich treść wykracza poza rzeczywistość, do której jesteśmy przyzwyczajeni, a ich autorka zagłębia się w swój świat fantazji.
Jindřich Klabačka (ur. 1961)
W cyklu wybranym na wystawę autor zajmuje się filozofią Szmaragdowej Tablicy, z której najczęściej cytowane jest pierwsze zdanie: "To, co na dole, jest jak to, co na górze, a to, co na górze, jest jak to, co na dole", co ma ilustrować związek między światem materialnym i duchowym, relację między mikrokosmosem i makrokosmosem.
Jiří Klíma (ur. 1945)
Życzliwy humor zawarty w niełatwej dyscyplinie fotograficznej przyniósł Jiřímu Klímie uznanie nie tylko kolegów z klubu fotograficznego, ale także sędziów międzynarodowych konkursów fotograficznych. Jego zdjęcia z pewnością wywołają uśmiech na twarzy każdego widza, który zatrzyma się, by spojrzeć na jego fotografie. Jiří jest najstarszym członkiem klubu fotograficznego.
Veronika Michlová (ur. 1988)
Veronika lubi inne spojrzenie na rzeczy zwykłe i powszechnie znane. Lubi odnajdywać detale i struktury, które tworzą geometryczne kształty i linie. Najczęściej jednak fotografuje obiekty przemysłowe lub ciekawe architektonicznie budynki. Przykładem tego jest cykl "Paryż", charakterystyczny portret jej ulubionego miasta. Ten najmłodszy członek klubu fotograficznego preferuje fotografię czarno-białą
Tomas Simek (ur. 1986)
Autor prawie zawsze preferuje czarno-białe fotografie w klasycznym kwadratowym formacie. Pracuje w małych seriach, które tworzą wizualną opowieść o znaczącej kompozycji, z wystarczającą ilością miejsca na własną interpretację i wyobraźnię widza... Cisza zawarta w wybranych fotografiach Tomáša Šimka nie wymaga specjalnego komentarza; urzekają one widza specyficznym i osobistym urokiem.
Petr Šulc (ur. 1978)
>W ostatnich latach autor poświęcił się cyklom konceptualnym, minimalizmowi fotograficznemu, fotografii eksperymentalnej i historycznej. Fragment dwóch zestawów prezentowanych na wystawie kontrastuje ze sobą świat ożywiony i nieożywiony, jaki znamy i z jakimi się spotykamy. Ten wybrany zbiór opiera się na istotnym wpływie przypadku, z którym autor często pracuje i którym się kieruje. Zdjęcia mogą dosłownie sprawić, że umysł wrażliwego widza zatańczy.
Roman Unger (ur. 1969)
Seria "Behind the Windows of Fantasy" bawi się naszą wyobraźnią w formie fotograficznego montażu i pozwala nam zajrzeć do intymnej historii za przezroczystą ścianą. Przez oko postrzegamy otaczający nas świat, okno natomiast zapewnia widok na zewnątrz i do wewnątrz. Z ręką na sercu, kto z nas nigdy nie był w roli podglądacza?
Fotoklub Náchod
Petr Šulc, przewodniczący
23.1.2024
Členové Fotoklubu Náchod jsou zástupci různých generací, mají různé vzdělání, ne vždy fotografické, mají různé profese a hlavně mají různý styl vlastní fotografické tvorby. Přesto navazují na činnost fotografů amatérů, kteří v roce 1924 založili "Klub fotografů amatérů" v Náchodě, pokračují v udržování činnosti fotoklubu, pořádají národní i mezinárodní výstavy, publikují a hlavně nadále milují fotografii
Jana Čížková (nar. 1976)
Kromě klasické fotografie se Jana Čížková věnuje historickým fotografickým technikám a experimentální fotografii. Pro tuto výstavu připravila výběr fotografických "struktur", tedy fotografií pořízených bez fotoaparátu. "Strukáže" Jany Čížkové se pohybují na pomezí umělecké fotografie a malby. Svým obsahem přesahují realitu, na kterou jsme zvyklí, a jejich autorka se noří do svého světa fantazie.
Jindřich Klabačka (nar. 1961)
V cyklu vybraném pro výstavu se autor zabývá filozofií Smaragdové desky, z níž je nejčastěji citována první věta: "Co je dole, je jako to, co je nahoře, a co je nahoře, je jako to, co je dole." Ta má ilustrovat vztah mezi hmotným a duchovním světem, vztah mezi mikrokosmem a makrokosmem.
Jiří Klíma (nar. 1945)
Laskavý humor, který je obsažen v nelehké disciplíně fotografie, přinesl Jiřímu Klímovi uznání nejen od kolegů ve fotoklubu, ale i od porotců mezinárodních fotografických soutěží. Jeho fotografie jistě vykouzlí úsměv na tváři každého diváka, který se nad jeho snímky zastaví. Jiří je nejstarším členem fotoklubu.
Veronika Michlová (nar. 1988)
Veronika se ráda dívá na obyčejné a známé věci jinak. Ráda nachází detaily a struktury, které vytvářejí geometrické tvary a linie. Nejčastěji však fotografuje průmyslové objekty nebo architektonicky zajímavé budovy. Příkladem je série "Paříž", osobitý portrét jejího oblíbeného města. Tato nejmladší členka fotoklubu dává přednost černobílé fotografii
Tomáš Šimek (nar. 1986)
Autor dává téměř vždy přednost černobílým fotografiím v klasickém čtvercovém formátu. Pracuje v malých sériích, které vytvářejí vizuální příběh se smysluplnou kompozicí, s dostatečným prostorem pro vlastní interpretaci a imaginaci diváka..... Ticho obsažené ve vybraných fotografiích Tomáše Šimka nepotřebuje zvláštní komentář, diváka zaujme specifickým a osobním kouzlem.
Petr Šulc (nar. 1978)
Autor se v posledních letech věnuje konceptuálním cyklům, fotografickému minimalismu, experimentální a historické fotografii. Výběr ze dvou souborů prezentovaných na výstavě staví do kontrastu živý a neživý svět, jak je známe a jak se s nimi setkáváme. Tento vybraný soubor vychází z důležitého vlivu náhody, s níž autor často pracuje a kterou se řídí. Fotografie mohou citlivého diváka doslova roztančit.
Roman Unger (nar. 1969)
Série Za okny fantazie si formou fotografické montáže pohrává s naší představivostí a umožňuje nám nahlédnout do intimní historie za průhlednou stěnou. Očima vnímáme svět kolem sebe, zatímco okno poskytuje pohled dovnitř i ven. Ruku na srdce, kdo z nás nikdy nebyl v roli voyeura?
Wydział Inżynierii Procesowej i Ochrony Środowiska
POLITECHNIKI ŁÓDZKIEJ
Pałacyk, pierwsze piętro, Łódź ul. Wólczańska 213
otwarcie wystawy 12 kwietnia 2023 roku o godz 17:00 |
|
|