|
|
| 1997 - | Nagroda kwartalnika krytyki artystycznej "Pokaz" - 7 Wystawa Okręgu Radomskiego ZPAP |
| 1998 - | Nagroda II stopnia Rektora Politechniki Radomskiej |
| 2000 - | Wyróżnienie I stopnia - III Międzynarodowe Biennale RACIBÓRZ 2000 Polski Rysunek Współczesny - Konsulat RP, Santa Monica - USA II Nagroda - I Międzynarodowa Wystawa Miniatury, Częstochowa |
| 2001 - | Grand Prix, Nagroda Marszałka Województwa Świętokrzyskiego - Przedwiośnie 24, Kielce |
| 2002 - | wyróżnienie II Międzynarodowe Biennale Miniatury, Częstochowa, - nagroda BWA - Przedwiośnie 25, Kielce. |
Rysunki Andrzeja Markiewicza - abstrakcyjne, operujące dużymi płaszczyznami, formami zgeometryzowanymi, budowane na opozycjach walorowych wydają się wpisywać w szeroko pojętą tradycję po-konstruktywistyczną. Wystarczy jednak chwila bliższego z nimi kontaktu, moment uważniejszego spojrzenia, by czytelna zaczęła się stawać ich druga warstwa, odmienna, jeżeli nie wręcz opozycyjna do pierwszej. Gra abstrakcyjnych form zaczyna nasuwać na myśl skojarzenia z pejzażem, jakimi wnętrzami, przedmiotami; skojarzenia dalekie bardzo, ale coraz wyra niej obecne. Potwierdza to spostrzeżenie sam autor mówiąc, że dla niego zawsze punktem wyjścia jest natura, że niezależnie od tego jak daleko by od niej odszedł, nigdy do końca jej nie zaprzecza.
Rysunki Markiewicza można by traktować jako abstrakcyjne układy formalne, jako rozgrywanie na płaszczyźnie papieru czysto wizualnych zagadnień, swoistą zabawę w układzie przestrzeni, zapełnianie ich formami, różnicowanie światłem i cieniem. Można, ale zubożyłoby to odbiór tej sztuki, która przemawia do widza nie tylko swoją, niewątpliwie zresztą - plastyczną urodą, ale i całym bogactwem zawartych w niej sensów, znaczeń, odniesień i przemyśleń.