Monika Krygier
e-mail: mokrygier @ yahoo.com
Studiowała na Wydziale Wzornictwa Państwowej Wyższej Szkoły
Sztuk Plastycznych w Łodzi (obecnie Akademia Sztuk Pięknych im Władysława
Strzemińskiego w Łodzi). Dyplom uzyskała w 1983 roku. Od 1993 do 2001
pracowała w Instytucie Architektury i Urbanistyki na Wydziale Budownictwa
Politechniki Łódzkiej w Zespole Rzeźby i Modelowania, prowadząc równocześnie
zajęcia dla studentów 1 roku z kompozycji architektonicznej. W latach
1997-2000 prowadziła zajęcia z przedmiotu "Plastisches Gestalten" na III roku
architektury w Mainz w Niemczech. Od 1995 roku do chwili obecnej współpracuje
z Politechniką Łódzką, prowadząc zajęcia na studiach podyplomowych
"Moda i Wzornictwo". Obecnie kieruje Pracownią Kształtowania Formy Produktu
na Wydziale Form Przemysłowych ASP w Łodzi. Prowadzi działalność artystyczną
w dziedzinie malarstwa, rzeźby oraz zajmuje się grafiką projektową (dla muzeów,
galerii i teatrów), aranżacją ekspozycji w muzeach, galeriach sztuki
i projektowaniem wnętrz. Prace w zbiorach prywatnych polskich i zagranicznych
oraz m.in. w Muzeum Narodowym w Szczecinie. Muzeum Pomorza Środkowego w Słupsku,
Sphere są w Belgii.
"Znaki" - to cykl obrazów zapoczątkowany w 2000 roku na
międzynarodowym plenerze "Czas i miejsce sztuki" w Osiekach. W tym samym roku
obrazy z tego cyklu zostały pokazane na XVIII Festiwalu Polskiego Malarstwa
Współczesnego w Szczecinie. W 2001 roku obrazy z tego cyklu zaprezentowała na
wystawie pt. "Polscy abstrakcjoniści od Stażewskiego i.." w Muzeum Pomorza
Środkowego w Słupsku. W 2002 roku tryptyk zatytułowany "Martwy język" zdobył
nagrodę krytyków na XIX Festiwalu Polskiego Malarstwa Współczesnego
w Szczecinie. W 2003 roku obraz "Niebieski-hommage a Krzysztof Kieślowski"
bierze udział w finale konkursu na obraz roku organizowanym przez Fundację
Kultury Polskiej i "Art & Business" w Pałacu Królikarnia w Warszawie.
Wernisaż XXVI Wystawy
10 maja 2005 r. (wtorek) o godz. 1500
Zakład Bezpieczeństwa Procesowego i Ekologicznego PŁ
Łódź, ul. Wólczańska 213, Pałacyk I p.
|